ANKETA – Kako smo “preživjeli” online nastavu

Ova nastavna godina – a tek je ožujak – uistinu je bila turbulentna. Nastava nam je počela “normalno”, u rujnu, no prvi smo se puta susreli s mješovitim modelom nastave (tzv. B modelom). Naime, dio nas je nastavu pratio od kuće, a dio iz škole, pa bismo se idućeg tjedna zamijenili. U prosincu smo se opet vratili u klupe u punom sastavu, no to je trajalo relativno kratko jer smo već prije zimskih praznika, na nivou čitave zemlje, 14. prosinca završili na C modelu tj. online nastavi. Taj je, mnogima najmrži model, na snazi bio do 8. veljače (za srednje škole u Gradu Zagrebu) kad smo se opet susreli i to u punom sastavu i prešli na A model izvođenja nastave.

Kako bismo prikupili što više informacija i mišljenja o situaciji u kojoj smo se svi zajedno našli, napravili smo anketu u kojoj smo postavili pitanja našim kolegama/kolegicama učenicima čiji su odgovori bili vrlo slični, no u isto vrijeme različiti.

Što se tiče Covida-19, učenici dijele različita mišljenja. Polovica učenika rekla je kako bolest doživljava ozbiljnom i opasnom, dok drugi dio naših sugovornika smatra kako je cijela situacija prenapuhana od strane medija. Većina učenika smatra kako smo ovu školsku godinu trebali započeti C modelom. Kada smo upitali učenike što misle o kvaliteti online nastave, većina se učenika složila da je nastava bila korektna te da im je manje vremena oduzimao online model od klasične nastave uživo, no dodaju kako su muku mučili s previše materijala za obrađivanje gradiva i brojnim zadaćama.

Zanimljivo je kako su se većini učenika ocjene poboljšale tijekom online modela nastave. Međutim, uvijek postoje iznimke pa su nam se neki učenici požalili da su profesori stroži u virtualnoj nastavi i da su im se ocjene pogoršale. 

Za kraj, upitali smo nekoliko Špogijevaca da nam kažu svoje mišljenje i s nama podijele svoja iskustva u ovoj, svakako netipičnoj, školskoj godini.

Link ankete, ukoliko želite podijeliti svoje mišljenje s nama:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScfCJBf5652kEoShXQv6ykUlI0XRfSlxgtcCYt983P2bAnk3g/viewform?usp=sf_link

Petra, učenica 3. razreda

Kako si se snalazila u online modelu nastave ove školske godine? Jesi li primijetila poboljšanja i bolju organiziranost u odnosu na proljetni lockdown?

Moram priznati da mi je proljetna online nastava bila puno organiziranija i bolje sam se snalazila u čitavoj situaciji od ovogodišnje nastave koja se uglavnom odvijala putem Zooma.

Epidemija korone nastavila se i u ovoj nastavnoj godini te su i u školskom sustavu ova i prošla godina bile dosta stresne i neuobičajene. Smatraš li da ćete ti i tvoji kolege ostati zakinuti za neka znanja, vještine, druženja (maturalac i sl.)?

Sigurno je da će se osjetiti neke posljedice takvog modela nastave. Kako i profesori, tako i mi učenici primijećujemo kako smo zakinuti za neka znanja i to će se odraziti na našoj maturi. Što se tiče maturalca, tomu sam se jako veselila i žao mi je što to vjerojatno nećemo moći izvesti, ali nadam se najboljem, jer nada umire zadnja.

Isprobali smo i sva 3 modela nastave – uživo, mješoviti model te u potpunosti online nastavu. Koji ti je od modela zadavao najviše glavobolje?

Na ovo mi je pitanje teško odgovoriti jer sva tri modela imaju svoje loše i dobre strane. Međutim, kada bih se trebala odlučiti za najlošiji to bi bio B model, tj. onaj mješoviti. Nije mi se svidio jer nisam vidjela kolege iz druge grupe i bilo je dana kada nas je u razredu bilo samo dvoje. Zatim, puno se više tražilo od nas učenika, u smislu učenja i ostalih aktivnosti.

Da si nastavnik, kako bi poboljšala kvalitetu online nastave? S druge strane, u kojem bi se smislu učenici trebali više potruditi?

Nikad nisam imala vještine za podučavanje ostalih, no kada bih bila nastavnik, učenicima bih zadavala razne zanimljive kvizove i ne bih ih tjerala da puno rade (jer o njima ovisi koliko i kako će učiti). Također, imali bismo Zoom nastavu kako bih im što bolje objasnila gradivo koje učimo. Učenici bi, u svakom modelu nastave, trebali početi više učiti i vježbati (pogotovo matematiku, jer svi imamo problema s njom).

U doba obilježeno pandemijom, najviše mi nedostaje… 

Najviše mi nedostaje druženje s prijateljima, treninzi, obiteljska okupljanja, slobodno kretanje u okolini…

  Larina, učenica 3. razreda

Kako si se snalazila u online modelu nastave ove školske godine? Jesi li primijetila poboljšanja i bolju organiziranost u odnosu na proljetni lockdown?

U online nastavi snašla sam se vrlo dobro. Kao introvertna osoba imam najmanji problem s druženjem i više vremena doma dalo mi je mogućnost da se počnem baviti nečim novim i poradim na sebi kao osobi. Bila sam više organizirana u online nastavi, no dosta mi je bilo teško sjesti za knjigu i početi učiti. To bih izvojila kao lošu stranu C modela, taj nedostatak motivacije.

Epidemija korone nastavila se i u ovoj nastavnoj godini te su i u školskom sustavu ova i prošla godina bile dosta stresne i neuobičajene. Smatraš li da ćete ti i tvoji kolege ostati zakinuti za neka znanja, vještine, druženja (maturalac i sl.)?

Ova godina bila je jako stresna, puno se novih i loših stvari dogodilo, no tu smo gdje smo. Mislim da će mi faliti određeno znanje iz nekih predmeta zbog nekontinuiranog učenja i loše objašnjenih lekcija. To se znanje uvijek može nadoknaditi nekim tipom instrukcija, no ne vjerujem da puno ljudi traži instrukcije iz određenih predmeta u ovo doba epidemije.

Isprobali smo i sva 3 modela nastave – uživo, mješoviti model te u potpunosti online nastavu. Koji ti je od modela zadavao najviše glavobolje?

Svaki model ima svoje dobre i loše strane, no najviše glavobolje mi je zadaje nastava uživo. Mislim da nas je uživo previše u razredu te svakog tjedna imamo puno testova i odgovaranja koja trebamo riješiti.

Da si nastavnik, kako bi poboljšala kvalitetu online nastave? S druge strane, u kojem bi se smislu učenici trebali više potruditi?

Da sam nastavnik, svaku bih lekciju pokušala što bolje objasniti u PowerPointu te bih poslala razredima objašnjenu lekciju i zadaću vezanu uz temu. Ako neki učenik ne razumije nešto u lekciji, bila bih voljna dodatno to objasniti na forumu kako bi i ostali učenici mogli vidjeti to objašnjenje. Učenici bi se trebali više potruditi tako da si bolje organiziraju plan rada i učenja. Mnogi učenici ne vole raditi kad nemaju potporu te si zato ostave malo vremena za rad i prepisuju zadaće. To je sigurno štetno utjecalo na njih zbog čega im je bilo teže vratiti se u školu uživo.

U doba obilježeno pandemijom, najviše mi nedostaje… 

U doba obilježeno pandemijom, najviše mi nedostaju izlasci van. Volim se otići prošetati po kvartu sa svojim prijateljima, no u ova luda vremena često niti za to nemam priliku.

Lara, učenica 1. razreda

Kako si se snalazila u online modelu nastave ove školske godine? Jesi li primijetila poboljšanja i bolju organiziranost u odnosu na proljetni lockdown?

Nisam se baš najbolje snašla u online nastavi, no nisam imala ni nekih golemih poteškoća. Prelazak iz osnovne škole u srednju je vidljiv i smatram da je prisutna puno bolja organizacija te da su se profesori zaista trudili da nam omoguće dosta dobru online nastavu.

Epidemija korone nastavila se i u ovoj nastavnoj godini te su i u školskom sustavu ova i prošla godina bile dosta stresne i neuobičajene. Smatraš li da ćete ti i tvoji kolege ostati zakinuti za neka znanja, vještine, druženja?

Prvi sam razred i gotovo cijelo prvo polugodište nastavu sam pohađala po mješovitom, B modelu. Smatram da sam najviše zakinuta za druženje sa drugom polovicom razreda, no sretna sam da se sada imamo priliku upoznati i zbližiti.

Isprobali smo i sva 3 modela nastave – uživo, mješoviti model te u potpunosti online nastavu. Koji ti je od modela zadavao najviše glavobolje?

Najviše stresa zadavao mi je model B (mješoviti model). 

Da si nastavnik, kako bi poboljšala kvalitetu online nastave? S druge strane, u kojem bi se smislu učenici trebali više potruditi?

Kao nastavnica svoje bih satove vodila preko Zooma zbog toga što je i meni, kao učenici, lakše shvatiti dok mi profesor objašnjava gradivo simulirajući nastavu uživo. Što se tiče učenika, trebali smo se potruditi aktivnije sudjelovati u online nastavi.

U doba obilježeno pandemijom, najviše mi nedostaje… 

U doba obilježeno pandemijom, najviše mi nedostaju putovanja, izlasci van te sportski turniri.

Marta, učenica 2. razreda

Kako si se snalazila u online modelu nastave ove školske godine? Jesi li primijetila poboljšanja i bolju organiziranost u odnosu na proljetni lockdown?

Iskreno, stekla sam dojam da je nastava prošlog proljeća bila bolje organizirana od ovogodišnje – znali smo tko, što, gdje, kada, s kim i na koji način odgovaramo i radimo. Ne želim reći da je ovaj zimski period bio lošiji u smislu kvalitete nastave, no nekako mi se čini da je bio pomalo kaotičan.

Epidemija korone nastavila se i u ovoj nastavnoj godini te su i u školskom sustavu ova i prošla godina bile dosta stresne i neuobičajene. Smatraš li da ćete ti i tvoji kolege ostati zakinuti za neka znanja, vještine, druženja?

Mislim da ćemo biti zakinuti za neka znanja i vještine – vjerojatno neke sitnice za koje će se kasnije ispostaviti da su nam ipak potrebne za bolje razumijevanje novog gradiva… Za druženje su uvijek nađe vremena. 

Isprobali smo i sva tri modela nastave – uživo, mješoviti model te u potpunosti online nastava. Koji ti je model zadavao najviše glavobolje?

Najgrozniji mi je bio mješoviti model. Uspijem se naviknuti na jedan način rada pa se moram prebaciti na potpuno drugačiji i tako u krug. Nakon nekog vremena dosta sam popustila, a to se onda vidjelo i na ocjenama.

Da si nastavnik, kako bi poboljšala kvalitetu online nastave? S druge strane, u kojem bi se smislu učenici trebali više potruditi?

Da sam nastavnica, dodatno bih upozoravala učenike na termine održavanja nastave putem Zooma i na ispunjavanje radnih obaveza i zadataka u e-kolegiju. Ukoliko je zadatak da odrade neku cjelinu samostalno, bila bih im pri ruci kao pomoć i podrška. Što se nas učenika tiče, mislim da bismo se trebali potruditi u komunikaciji s profesorima, čak i za neke detalje i sitnice.

U doba obilježeno pandemijom, najviše mi nedostaje…

Najviše mi nedostaje “slobodna volja”. Prije pandemije mogla sam ići svugdje i nisam se trebala brinuti toliko koliko se sada brinem.

Fran, učenik 2. razreda

Kako si se snalazio u online modelu nastave ove školske godine? Jesi li primijetio poboljšanja i bolju organiziranost u odnosu na proljetni lockdown?

U online nastavi snalazio sam se sasvim dobro jer sam si isplanirao vrijeme. Svakoga dana odrađivao sam “tekuće” zadatke, a gradivo sam učio redovito tako da mi se nisu nagomilali zaostatci. Primijetio sam poboljšanje i u svom radu, što se u konačnici vidjelo i na ocjenama.

Epidemija korone nastavila se i u ovoj nastavnoj godini te su i u školskom sustavu ova i prošla godina bile dosta stresne i neuobičajene. Smatraš li da ćete ti i tvoji kolege ostati zakinuti za neka znanja, vještine, druženja?

Ne smatram jer je ključna stavka oragniziranje učenja, pisanje zadaća, druženja i slično.

Isprobali smo i sva tri modela nastave – uživo, mješoviti model te u potpunosti online nastava. Koji ti je model zadavao najviše glavobolje?

Nijedan mi model nije zadavao glavobolju, ni u doslovnom ni u prenesenom značenju, no ako bih morao izabrati najmanje omiljeni model to bi bila nastava uživo – jer mi oduzima najviše vremena.

Da si nastavnik, kako bi poboljšao kvalitetu online nastave? S druge strane, u kojem bi se smislu učenici trebali više potruditi?

Da sam nastavnik, poboljšao bih online nastavu s više Zoom nastave, stavljao bih češće novo gradivo i rasporedio bih sve kako treba da bi se učenici mogli snaći. Oni bi isto tako trebali pratiti Loomen svaki dan i odrađivati zadane obaveze.

U doba obilježeno pandemijom, najviše mi nedostaje…

Najviše mi nedostaju neka veća okupljanja…

Mislav, učenik 4. razreda

Kako si se snalazio u online modelu nastave ove školske godine? Jesi li primijetio poboljšanja i bolju organiziranost u odnosu na proljetni lockdown?

Snašao sam se dobro u online nastavi. Neke stvari nisu nam bile rečene pa je došlo do nesuglasica oko izostanaka i održavanja školskih sati. Mislim da je proljetna online nastava bila bolje organizirana. 

Epidemija korone nastavila se i u ovoj nastavnoj godini te su i u školskom sustavu ova i prošla godina bile dosta stresne i neuobičajene. Smatraš li da ćete ti i tvoji kolege ostati zakinuti za neka znanja, vještine, druženja?

Svakako, smatram se zakinutim.. Svi ovogodišnji maturanti nesretni su što nismo išli na maturalac jer maturalac je samo jedan u životu. S druge strane, razumijem da je druženje tog tipa bilo nemoguće zbog novonastale situacije. 

Isprobali smo i sva tri modela nastave – uživo, mješoviti model te u potpunosti online nastava. Koji ti je model zadavao najviše glavobolje?

Najviše me glava boljela od modela B. Nisam više znao koji je dan ni koji je tjedan.

Da si nastavnik, kako bi poboljšao kvalitetu online nastave? S druge strane, u kojem bi se smislu učenici trebali više potruditi?

Odgovarao bih na pitanja koje mi učenici postavljaju na Loomenu. Dao bih im da naprave referate kako bi dobili što bolje ocjene te bih organizirao Zoom sastanke u slučaju da netko ne razumije neko gradivo.

U doba obilježeno pandemijom, najviše mi nedostaje…

U doba obilježeno pandemijom, najviše mi nedostaje normalan život.

Milla, učenica 1. razreda

Kako si se snalazila u online modelu nastave ove školske godine? Jesi li primijetila poboljšanja i bolju organiziranost u odnosu na proljetni lockdown?

Snašla sam se sasvim solidno. U odnosu na proljetni lockdown, kada sam još bila u osnovnoj školi, primijetila sam da su i profesori i učenici ozbiljnije shvatili online nastavu te da su sada bolje organizirani.

Epidemija korone nastavila se i u ovoj nastavnoj godini te su i u školskom sustavu ova i prošla godina bile dosta stresne i neuobičajene. Smatraš li da ćete ti i tvoji kolege ostati zakinuti za neka znanja, vještine, druženja?

Smatram da ćemo zasigurno biti zakinuti što se tiče nekih predmeta. Što se tiče većih druženja, poput maturalca, oko toga se ne zamaram trenutno jer tko zna što će do tada biti, tek sam prvi razred.

Isprobali smo i sva tri modela nastave – uživo, mješoviti model te u potpunosti online nastava. Koji ti je model zadavao najviše glavobolje?

Najmanje mi se svidio mješoviti model koji mi je poremetio dinamiku i nastave i treninga. Budući da sam prvi razred, drugu polovicu razreda nisam ni upoznala do prije mjesec dana.

Da si nastavnik, kako bi poboljšala kvalitetu online nastave? S druge strane, u kojem bi se smislu učenici trebali više potruditi?

Poboljšala bih online nastavu tako da dam sve od sebe da što bolje objasnim gradivo koje obrađujemo online. Po meni je to najlakše preko Zoom nastave. Učenici bi online nastavu trebali shvatiti ozbiljno kao i redovnu nastavu.

U doba obilježeno pandemijom, najviše mi nedostaje…

Iskreno, nedostaje mi gledanje lica i izraza lica drugih ljudi po cesti, tramvajima, u školi… Isto tako, nedostaje mi druženje s prijateljima, a treninga sam se toliko zaželjela da sad ne propuštam nijedan!

______________________________________________________________

Nadamo se da ćemo se što prije vratiti načinu života prije epidemije koronavirusa i želimo svim kolegama i kolegicama učenicima sretan nastavak ove školske godine.

Vaši novinari!

Razgovarali i pisali: Ana Jakobašić, Ivana Dramac, Matteo Maćaš, Dora Mačvanin

Uredio: Matteo Maćaš

Foto: Špogi novosti

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.